Gonzo’s Quest w wersji VR? Net Ent planuje rewolucję

Producent i dostawca oprogramowania kasynowego, szwedzki koncern Net Entertainment, ma zamiar zagłębić się w tematykę VR, czyli wirtualnej rzeczywistości, i wykorzystać ogromny potencjał tej rozwijającej się gałęzi technologii w branży iGaming. Władze NetEnt ogłosiły, że ich ekipa programistów i specjalistów ds. IT rozpocznie prace nad pierwszym wideoslotem na prawdziwe pieniądze, opartym na technologii VR.

Wideoslotem wytypowanym do przeniesienia do wirtualnej rzeczywistości jest ogromnie popularna gra Gonzo’s Quest. Konwersja silnika gry do technologii VR jest elementem strategii NetEnt, polegającej na wdrażaniu nowoczesnych technologii w przemyśle e-hazardowym. Według szacunków Net Entertainment technologia WebVR w ciągu tego roku rozwinie się na tyle, by móc obsługiwać rozgrywkę VR przynajmniej na podstawowym poziomie.

Podczas zeszłorocznych targów ICE Totally Gaming szwedzki deweloper poruszał tematykę pięciu koncepcji strategii firmy, nad którymi ma zamiar pracować w najbliższym czasie – technologia VR jest jedną z nich. Poprzez prezentację darmowej wersji demo popularnego wideoslota Jack and the Beanstalk, koncern Net Entertainment zademonstrował jak radykalnie technologia VR może wpłynąć na branżę e-hazardową. NetEnt zaprezentowało prototyp gry Gonzo’s Quest VR podczas tegorocznych targów ICE Totally Gaming, które odbyły się na początku lutego w Londynie.

Wirtualna rzeczywistość w branży iGaming

Rzeczywistość wirtualna jest technologią, nad którą badania trwają od kilkunastu lat. Jednym z najważniejszych osiągnięć w tej dziedzinie jest pojawienie się w ostatnim roku sprzętu Oculus Rift oraz innych zestawów, pozwalających na odkrywanie świata wirtualnego. Wyczuwając potencjał technologii VR, deweloperzy branży iGaming zaczęli wykazywać ogromne zainteresowanie tego typu rozwiązaniami cyfrowymi.

Branża hazardu online nieustannie dąży do innowacyjności i uważa się, że technologia wirtualnej rzeczywistości doprowadzi do prawdziwej rewolucji. Oczekuje się, że VR będzie miało ogromny wpływ nie tylko na sektor iGaming, ale na całą, szeroko pojętą technologię, a gracze będą poszukiwać alternatywy dla dotychczasowego modelu prowadzenia gry online.

Według najnowszego raportu firmy Mobile & Online Gambling: Casinos, Lotteries Betting & VR 2016-2021, wirtualna rzeczywistość przyniesie ogromne przychody dla branży e-Gamingowej rzędu 500 milionów euro do końca roku 2021.